Cele mai bune destinaţii de vacanţă în familie din lume

Vacanțe la soare în cele mai potrivite locuri pentru familii din Europa, iată câteva dintre alegerile noastre de top ale celor mai bune destinații de vacanță pentru familii din lume pentru a lua întregul echipaj.

CĂLĂTORIE RUTIERĂ ÎN CHILE

Înlocuirea adâncurilor unei ierni britanice cu vârful tehnicolor al unei veri chiliene este dezorientant încântător. Cerul este plin de albastru, drumurile sunt căptușite cu hortensii de dimensiunile unei cratițe și copacii de avocado își atârnă fructele pe măsură ce ne îndreptăm spre coasta sălbatică a Pacificului. Fiii noștri, în vârstă de trei și cinci ani, s-au născut în Santiago – aceasta este o călătorie mult așteptată înapoi într-o țară care deține un capitol din viața noastră. Prima noastră oprire este la două ore de mers cu mașina spre nord-vest de oraș, iar vederea de la geamul mașinii trece de la bucolică la cea de Sahara, cu capre care ciugulesc copaci ghemuiți. Apoi, brusc, pământul se îndepărtează și drumul agățat de stâncă duce în jos la Zapallar, un golf cu potcoavă unde nisipul de culoarea mătasei se întinde înainte de case fantastice separate de păduri și grădini pline de agapant. După părerea mea, este cel mai frumos oraș de pe plajă din Chile. Stăm într-o casă de păpuși verde-albă, Hotelul Isla Seca, pereții săi atârnați cu fotografii ale societății din anii 1880 și o intrare în cartea de oaspeți din vizita lui Margaret Thatcher în 1994. Zilele sunt petrecute comandând Pisco Sours și ceviche la El Chiringuito în timp ce băieții privesc delfinii sărind și fac cu mâna la pelicani. Mirosurile trag la coarda nostalgiei – fructe de mare sărate, pini citrici, piatră coaptă la soare.

Santiago, un oraș care este ca o cutie magică în care toate cele mai bune bucăți sunt ascunse în compartimente ascunse. Alergăm la Metissage, brutăria noastră preferată din Vitacura – ciocolata ei fierbinte este atât de groasă încât o mănânci cu o lingură – și luăm masa la Mestizo cu vedere la flamingo. Apoi, este timpul să ne mutăm spre sud-vest, spre plaja de la Matanzas – dar mai întâi mâncăm la Santa Rita (în imagine), unde vița de vie franceză a prins rădăcini cu mai bine de 150 de ani în urmă. Chelnerii precum pinguinii de la Mary Poppins apar cu mâncăruri acoperite de cloche. Mergem într-un tur al imenselor grădini, dând din cap admirativ la cele mai înalte bougainvillaea din America de Sud, în timp ce încercăm să-i ferim pe băieți de bombardarea în băile romane. Din lumea veche până în paradisul surferilor, ajungem la Hotelul Surazo seara devreme. A doua zi ne bucurăm să ne târâm în sus pe părțile abrupte ale dunelor de nisip doar pentru a ne întoarce din nou, libere și fără greutate. Seara este pentru a mânca: farfurii îngrămădite cu caracatiță la grătar, urmate de pui de carne alb și mămăligă cremă, degetele de la picioare în nisip, corpuri încălzite de focul de foc. Am salvat Matetic Vineyard în Valea Casablanca pentru ultima noastră oprire. Din nou, mirosurile mă atrag – aici sunt plăcile de teracotă îmbibate de soare și lemnul uleios de măsline al plantelor. Stau la umbra pătată lângă piscină cu un pahar de Sauvignon Blanc în timp ce copiii învață să sară ca niște broaște mici. Mă gândesc la zicala populară „ más chileno que los poroto s” (mai mult chilian decât fasolea). Poate că nu este la fel de carismatic ca Argentina sau la fel de legendar ca Peru, dar Chile este sănătos, subevaluat și hrănitor cu adevărat pentru o familie.

TEMPLUL DIN LUANG PRABANG

Unele locuri își lasă amprenta, atât de mult încât te găsești tânjind după ele ani mai târziu. Îmi dorisem întotdeauna să mă întorc la Luang Prabang în Laos, cu fiica mea preșcolară lângă mine. Aerul greu, parfumat și străzile liniștite, împachetate între malurile noroioase ale celor două râuri, se combină pentru a crea un efect vrăjitor. Rătăcirea benzilor sale prăfuite, marginite de pădure, este o astfel de evadare din viața modernă. Când am rezervat în sfârșit o călătorie pentru noi, am fost încântat să constat că și ea era fascinată. Iubește hărțile comorilor, așa că Luang Prabang era al ei, cu zeci de temple de explorat. „Buddha!” ar striga triumfător în prospețimea delicioasă a dimineților, în timp ce se arunca între copaci frangipani încărcați de flori, spionând statui sub acoperișurile ascuțite sau sărind treptele păzite de șerpi cu multe capete. Acesta a fost un regat magic în care călugării îmbrăcați în portocaliu se ocupau de afaceri de mare importanță. A învățat să-și scoată pantofii înainte de a sta liniștită la picioarele unui Buddha și de a se uita în sus la ochii lui înțelepți. Iluminismul a fost probabil oarecum îndepărtat, dar am obținut un succes moderat cel puțin pe drumul spre a sta liniștiți, chiar dacă doar pentru un minut.

Orașul are o cultură confortabilă a cafenelei și bântuirea noastră preferată a fost Le Banneton, unde aș zăbovi sub ventilatoare de tavan răcoroase peste cafea organică laotiană, fiica mea căutând produse de patiserie franceze. Pentru frumusețea pură, Wat Xieng Thong a fost favoritul nostru, oferind o mare cădere de „comori” – rânduri de figuri aurite sprijinite de pereții ocru roșii plini de plăci de sticlă colorate. Am merge la plimbări, observând compuși mai mici în spatele încurcăturilor de viță de vie sau urmând scandarea ritmică. La Wat Choumkhong, am găsit o maimuță de aur în grădină, iar la Wat Xieng Muang, am urmărit restaurarea statuilor la umbra frunzelor de banană. Wat Pa Phai era minuscul, dar avea cel mai superb cadru, înconjurat de tamarini cu pene, palme falnice și bromelii țepoase. Când soarele a început să se scufunde în spatele dealurilor împădurite de pe partea îndepărtată a Mekongului, am comandat înghețată la barurile rustice de pe malul râului și am urmărit șlepurile trecând în gol. Am clipit ca niște cucuri la bijuterii tribale rafinate și am răsfoit bluze vopsite în indigo și jachete cu modele, care au țâșnit în timp ce tuk-tukul sărea peste drumuri accidentate în drum spre piața de noapte. Chiar vizavi, templul regal a strălucit în întuneric, acoperișul său cu niveluri coborând în sus pentru a întâlni stelele.

ISLAND ROAMING IN MADEIRA

Eram o familie în tranziție: boli, despărțiri de adolescenți, părăsirea școlii. Era nevoie de o evadare, repede, așa că am făcut ceva ce nu am luat în considerare până acum și am rezervat o excursie de cinci zile la Madeira . Nu a existat nicio șansă de a planifica – tocmai ne-am aruncat niște haine în geantă și ne-am îndreptat spre această insulă încercând să renunțăm la reputația de hotspot de vacanță pentru doamnele octogenare. În Funchal am luat telecabina către grădinile tropicale de la Monte și am zburat înapoi în sănii de răchită. Mașina robustă de închiriat a reușit să revină pe traseele precipitate, trecând peste crini de beladonă roz-Cadillac, eucalipt și buzunarele pădurii de laur protejate de UNESCO, pentru a face drumeții către cascade și lagune. Într-o după-amiază ne-am îndreptat spre muntele Achada do Teixeira, ajungând seara devreme chiar când soarele făcea lucruri spectaculoase cu nuanțe de roz și auriu. Am mers până la cel mai înalt vârf, Pico Ruivo, printr-un amfiteatru de vârfuri zimțate, în timp ce sub noi norii s-au transformat în dragoni și balene. Ar fi făcut o imagine grozavă: noi cinci care pășim spre orizont, copii în față, fețe ca niște pionieri. În sărbătorile trecute au solicitat timp de inactivitate, timp de ecranare, timp de biliard – dar acum nu a existat o astfel de cerere. Blocarea ne făcuse pe toți poftii de experiență; au vrut să se bucure de străinătatea tuturor.

Într-o noapte ne-am găsit pe o stradă încadrată în drifturi de bougainvillaea: violet, magenta, portocaliu aprins. Ne-am instalat într-un restaurant cu fețe de masă în carouri și farfurii devorate de brânză moale Azeitão, șchiopete într-o marinată cu usturoi și pește de teacă negru cu aspect feroce. Fiul meu a mâncat asta – același băiat care în urmă cu câțiva ani era predispus să arunce o criză peste un deget de pește. Într-o altă seară, am împărtășit o masă cu o familie locală din Câmara de Lobos și, în portughezi șovăiți, s-au angajat într-o conversație plină de viață punctată de încuviințări, în timp ce o felină rătăcită ne-a făcut cifre de opt prin picioare. Proprietarul a insistat să încercăm poncho – ul , un lichior dulce și dureros, iar bătrânul meu a devenit șmecher și a dezvăluit zdrobiri secrete pe care le-a negat ulterior. În ultima zi am luat o altă telecabină la Fajã dos Padres. Cu aproximativ 450 de ani în urmă, o trupă curajoasă de iezuiți a sosit aici cu barca. Sub stânca falnică au crescut smochine, mango, cartof dulce și pere. Astăzi, acest scuipat de pământ verde-bijuterie încă strălucește cu flori și fulgere de păsări și fluturi – locul perfect pentru a trece ziua. Copiii au umblat pentru a găsi un loc răcoros sub un copac mimoză, ținând leneș cu ochii pe marea sclipitoare – punând, fără să vrea, obiecte și sunete în buzunare pentru a-i susține când ne-am întors acasă.

EXPLORARE OFFBEAT ÎN ANTIGUA

Când Regina Elisabeta a II-a a venit să viziteze această insulă din Caraibe în 1966, drumurile pe care a călătorit au fost proaspăt asfaltate, astfel încât experiența ei de conducere să fie cât se poate de plăcută. Și în acest spirit, hotelurile destinate tuturor, plajele albe și apele puțin adânci sunt ceea ce a făcut din Antigua un refugiu veșnic verde de soare de iarnă. Dar eu și cei doi băieți ai mei am vrut să ne apropiem de viața locală. Am vrut să călătorim pe drumurile cu ghivece, pe cele pe care Regina nu le-a văzut. Ne-am alăturat deja pescarilor de la Keeling Point și am scos homarul din cuști. Am vorbit cu englezul cu părul alb, naufragiat în urmă cu 20 de ani, care locuia în barca lui cu catargul spart de atunci. Ne-am așezat cu vânzătorii de fructe pe Old Road, care aranjaseră tarabe îngrămădite cu tot ce au ales în ziua respectivă și mâncaseră la locul fără nume. Dar iată-ne, într-o sâmbătă seară, iar capitala St John’s părea ciudat de pustie. Aerul era umplut cu broaște care ciripeau în mușchi; o vacă a traversat strada. Altfel era gol.

Taxiul nostru ne-a lăsat la un restaurant unde un chelner ne-a condus la o mică masă înclinată cu insecte care se învârteau în jur. – Ai vin la pahar? Am întrebat, deschizând meniul C&C Wine House. – Vai, nu vin, ne-a informat chelnerul. Am comandat o bere. Și-a aruncat mâna cu dispreț, a dispărut, apoi a reapărut cu mâncarea noastră – tonul ars cu susan prăjit, proaspăt ca briza. Tocmai când terminam, am devenit conștient de tobe. – Sari în sus, a spus chelnerul. – Există o petrecere de stradă pe trotuar. L-am urmat spre chei, încordându-ne să auzim. Când am rotunjit colțul, muzica ne-a lovit – un tambur de oțel, un saxofon, degete agile care înșirau o chitară. Oamenii s-au răsucit și s-au zbătut, primindu-ne să ne alăturăm. Se pare că viața locală este de fapt ușor de găsit în mijlocul strălucirii. Aceasta este ceea ce face insula unică – drumurile pavate și neasfaltate care se întâlnesc, oriunde te duci.

PESCUIT ÎN SELOS

Panglicile roșii ale cărării prin tufiș roșu verde la prima ploaie. Nu mai vedem alt vehicul; parcă am primit pământul pentru noi înșine. Numit inițial Selous după conservatorul englez care a inspirat Allan Quatermain al romancierului Henry Rider Haggard, Parcul Național Nyerere din Tanzania a fost redenumit în 2019, printr-o încuviințare către primul președinte al țării. Este una dintre cele mai mari de pe continent – de peste două ori mai mare decât Kruger. Suntem pe râul Rufiji pentru a prinde pești tigru. Cele mai interesante specii de apă dulce din Africa, au o luptă grea și rapidă. Vor bate linia astfel încât să scânteie, rupând suprafața, apoi aruncând sub barcă. Pândește, dar tigrii cedează numai atunci când obosesc și adesea nu. Când nu le putem obține, prindem somn enorm cu pielea roz de unghii și capetele mustate. Fiica mea cea mare își explică pasiunea pentru pescuit – „timpul pentru a gândi”, spune ea. Motiv pentru care fratele ei nu este dornic. Dar tigrii nu sunt niciodată plictisitori. Și întotdeauna este ceva de urmărit aici. Hipopotamii ne privesc. Arată ca labradorii grași, cu excepția celor mai puțin prietenoși. Băncile de gunoi Crocs ca lemn de drift. Când devin conștienți de noi, se strecoară în apă și se ascund ca submarine.

Malurile nisipoase cedează stâncilor abrupte; țipătul de hyrax și vulturii de pește plâng, combinându-se într-o coloană sonoră de film înfricoșător. Acesta este unul dintre puținele parcuri în care poți să te plimbi și să zbori în tabără – tot ce există între tine și întuneric este o foaie de pânză. Îmi fac griji că copiii se vor plictisi într-o călătorie de joc după entuziasmul râului, dar ghidul nostru este obișnuit să atragă tineri, arătând pistele. Privim păsări pe lacul Tagalala. O pereche de pavele își apără cu furie cuibul de o egretă care se îndreaptă spre un loc de pescuit. Evitând bombardarea scufundărilor pavelelor, aceasta vine la prada sa dintr-un unghi orizontal, pliant grațios gâtul, astfel încât capul este aproape la nivelul apei și umbra nu-și lasă poziția. Apoi lovește. Poate că ar trebui să ne apropiem de tigri și cu mai viclenie.

Cât de mult ţi-a plăcut acest articol?

Nota medie 5 / 5. Numărul voturilor 1

Fii primul care lasă o evaluare!

APERITIVE DELICIOASE UŞOR DE PREPARAT VACANŢE DE VIS ŞI LOCURI DE NEUITAT REŢETE GUSTOASE CU CARNE DE PUI SFATURI DE FRUMUSEŢE DE LA SPECIALIŞTI PREPARATE PE BAZĂ DE CARNE DE PORC REPERE DE STIL, CLASĂ ŞI ELEGANŢĂ MÂNCĂRURI GUSTOASE CU LEGUME ANIMALUŢE ŞI IMAGINI AMUZANTE PRĂJITURI ŞI ALTE DULCIURI CU CIOCOLATĂ